Je moje zařízení opravdu vadné?

Někdy zařízení nefunguje podle očekávání. V mnoha případech to můžete vyřešit sami. Pokud problém vyřešíte sami, nemusíte zařízení posílat k opravě. Ušetříte tím čas!

Níže naleznete běžné problémy a jejich řešení. Klikněte na problém a přečtěte si vysvětlení.


Běžné problémy

  • Zařízení se (už) nezapíná

    Ať už je váš telefon nový, nebo jej máte už nějakou dobu, může se stát, že se najednou odmítá zapnout. To může mít několik příčin, takže než telefon zbytečně pošlete do opravy, vyzkoušejte následující tipy.

    • Vyjímatelná baterie: Máte nové zařízení, ale nejde vám zapnout? Pokud máte zařízení s vyjímatelnou baterií, je možné, že je kolem baterie stále ještě ochranná fólie. Ta se nachází mezi kontakty baterie a zařízení. V takovém případě sejměte zadní část zařízení a vyjměte baterii. Odstraňte fólii a baterii vložte zpět do zařízení. Poté telefon zapněte.

    • Prázdná baterie: Zdá se to jako samozřejmost, ale může se stát, že baterie byla vybitá dlouhou dobu, takže trvá déle, než se vůbec začne nabíjet. Dejte telefon do nabíječky alespoň na hodinu a počkejte, jestli se zapne.

    • Vadná nabíječka: Pokud se telefon nechce nabíjet, může to být způsobeno nabíječkou. Vyzkoušejte nabíječku s jiným telefonem a telefon s jinou nabíječkou. Nezapomeňte vyzkoušet adaptér i kabel, protože problém může být i v některé z těchto dvou věcí. Takto můžete zkontrolovat, zda je problém s telefonem nebo s nabíječkou.

    • Nečistoty v nabíjecím portu: Pokud telefon už nějakou dobu používáte, mohl se v nabíjecím portu nahromadit prach. To může způsobit, že se telefon přestane nabíjet. Prach můžete zkusit odstranit sami speciální pipetou, která vyfoukne nečistoty se vzduchem, případně se můžete pokusit prach vyfouknout sami. Pokud to nefunguje, navštivte nejbližší obchod s telefony. Často dokážou prach odstranit poměrně snadno.

  • Zařízení se nenabíjí

    Pokud se telefon nezapne okamžitě, možná je baterie již nějakou dobu vybitá. V takovém případě bude telefon potřebovat trochu více času, než se začne nabíjet. Dejte telefon do nabíječky alespoň na hodinu a počkejte, jestli se zapne.

    • Vadná nabíječka: Pokud se telefon nechce nabíjet, může to být způsobeno nabíječkou. Vyzkoušejte nabíječku s jiným telefonem a telefon s jinou nabíječkou. Nezapomeňte vyzkoušet adaptér i kabel, protože problém může být i v některé z těchto dvou věcí. Takto můžete zkontrolovat, zda je problém s telefonem nebo s nabíječkou.

    • Nečistoty v nabíjecím portu: Pokud telefon už nějakou dobu používáte, mohl se v nabíjecím portu nahromadit prach. To může způsobit, že se telefon přestane nabíjet. Prach můžete zkusit odstranit sami speciální pipetou, která vyfoukne nečistoty se vzduchem, případně se můžete pokusit prach vyfouknout sami. Pokud to nefunguje, navštivte nejbližší obchod s telefony. Často dokážou prach odstranit poměrně snadno.

  • Baterie se rychle vybíjí

    Pokud máte telefon už trochu déle, může se stát, že se telefon vybíjí rychleji než ze začátku. I když jste si telefon právě koupili, baterie se může vybíjet rychleji, než jste očekávali. Krátká výdrž baterie může být způsobena různými příčinami. Uvádíme několik tipů:

    • Aktualizujte software: s každou aktualizací softwaru se výrobci snaží správně distribuovat energii, kterou telefon využívá. Je tedy velká šance, že pokud aktualizujete software, výdrž baterie se náhle opět prodlouží. (Android, iOS)

    • Pravidelně restartujte telefon: Restartujte telefon každý týden. Tím se zabrání tomu, aby baterii využívaly nepotřebné aplikace a malé chyby paměti ovlivňovaly výdrž baterie.

    • Vypínejte nepotřebné funkce a aplikace: Bluetooth, Wifi a GPS jsou funkce, které nejsou potřeba celý den, ale spotřebují velké množství energie. Proto je vždy vypínejte, když už je nebudete potřebovat. Podívejte se také na nastavení baterie telefonu. Zde se zobrazuje, kolik baterie spotřebují jednotlivé aplikace.
  • Telefon je pomalý

    Není nic překvapivého, že po nějaké době telefon reaguje o něco pomaleji, než když byl nový. Uvádíme několik tipů, jak zajistit, aby telefon reagoval o něco rychleji:

    • Aktualizujte software: S každou aktualizací softwaru se výrobci snaží zlepšit spolupráci hardwaru telefonu se softwarem v telefonu. Je tedy pravděpodobné, že když provedete aktualizaci softwaru, telefon bude zase o něco rychlejší. (Android, iOS)

    • Resetujte telefon: Resetováním telefonu zpět do továrního nastavení se vše obnoví a pravděpodobně se bude chovat jako dříve. Budou odstraněny všechny chyby a nebudou již překážet soubory. (Android, iOS)

    • Odstraňte z telefonu nepotřebný obsah: Úložný prostor i mezipaměť mohou způsobit zaplnění telefonu, a tedy zpomalení. Tomu může zabránit občasné vyprázdnění mezipaměti a přehled o souborech.
  • Zařízení není nastaveno v jazyce, ve kterém ho chci

    Je možné, že zařízení při prvním spuštění nezobrazí váš jazyk. Většina telefonů umožňuje změnit jazyk hned na začátku. Pokud tomu tak není, často to můžete vyřešit vložením SIM karty. Vypněte telefon, vložte SIM kartu s požadovaným jazykem a restartujte telefon. Často se v tento okamžik zobrazí možnost nastavit telefon na příslušný jazyk.

  • Zařízení má zámek SIM

    Gomibo nabízí pouze odblokovaná zařízení. Pokud jste si telefon objednali na Gomibo, je vždy odblokován. Možná se s vaší SIM kartou děje něco jiného. Řešení najdete na níže uvedené otázce „Zařízení nerozpozná SIM kartu“.

    Používáte neevropskou SIM kartu?
    Některé telefony jsou vybaveny regionálním zámkem, takže telefon vyrobený pro evropský trh nelze prodávat například v Americe. Na Gomibo prodáváme pouze evropské telefony. Pokud používáte neevropskou SIM kartu, může se stát, že kvůli tomuto regionálnímu zámku nebude fungovat.

    Platnost regionálního zámku na mnoha zařízeních vyprší voláním po dobu 5 minut s evropskou SIM kartou. V takovém případě se můžete pokusit zrušit regionální zámek pomocí evropské SIM karty přítele nebo člena rodiny a její pomocí zavolat ze svého telefonu. Můžete si také zakoupit evropskou předplacenou kartu a volat s ní po dobu 5 minut. Poznámka: Uzamčení regionu nelze deaktivovat vždy. Proto vám vždy doporučujeme používat ve svém zařízení evropskou SIM kartu.

  • Zařízení nerozpozná SIM kartu

    Pokud telefon po vložení SIM karty nepožaduje zadání kódu PIN, pravděpodobně se SIM karta nenačte. Nejprve je dobré vědět, zda je problém v SIM kartě nebo v telefonu. Chcete-li to provést, proveďte křížový test SIM karty:

    1. Vložte vlastní SIM kartu do jiného telefonu a zjistěte, zda funguje;
    2. Vložte do telefonu jinou SIM kartu a zjistěte, zda funguje.

    Pokud vaše SIM karta nefunguje ani v jiném telefonu, problém je v SIM kartě. Pokud telefon nefunguje s jinou SIM kartou, problém je v telefonu.

    Používáte oříznutou SIM kartu? Některá zařízení jsou velmi citlivá na tvar SIM karty a nefungují správně, pokud je karta oříznuta trochu křivě. Zkuste se podívat, zda funguje originální micro nebo nano SIM karta. Pro jistotu vyzkoušejte oříznutou SIM kartu v jiném zařízení. Takto můžete zjistit, zda je problém se SIM kartou nebo se zařízením.

    Byl telefon zapnutý, když jste SIM kartu vložili? Restartujte zařízení. Pořád to nefunguje? Pak může mít telefon závadu. Rádi vám to pomůžeme vyřešit. Podívejte se prosím na stránku Záruka a opravy.

  • Zařízení nemá signál

    Může to být problém s telefonem nebo se SIM kartou. Nejprve zkuste zjistit, kde je problém.

    1. Nejprve vložte SIM kartu zpět do telefonu a restartujte jej. Ujistěte se, že jste zadali správný PIN kód a zkontrolujte, zda už signál máte.
    2. Stále signál nemáte? Vložte SIM kartu do jiného telefonu. Pokud signál máte, může být problém s vaším telefonem. Chcete-li to vyloučit, je dobré nejprve vyzkoušet několik možností. I když nemáte signál, můžete vyzkoušet následující věci.
    3. Vložte do zařízení jinou SIM kartu, např. od přítele nebo člena rodiny. Zkontrolujte, zda s touto kartou signál máte. Máte nyní signál? Pak je problém se SIM kartou nebo s pokrytím operátora. Můžete operátora požádat o novou SIM kartu.
    4. Nemáte signál ani s jinou SIM kartou? Pak je problém pravděpodobně v zařízení. Nejprve zkuste telefon resetovat, to často pomůže problém vyřešit.

    Nepomáhají výše uvedené rady? Pak vám samozřejmě rádi pomůžeme. Podívejte se prosím na stránku Záruka a opravy.

  • Zařízení se nepřipojuje k mobilnímu internetu

    Nejste připojeni k internetu? To může být způsobeno určitým nastavením v telefonu. V takovém případě můžete zkusit ručně změnit nastavení APN.

  • Obrazovka nereaguje

    Pokud obrazovka nereaguje, možná je aktivována funkce TalkBack. Tím se zcela změní způsob ovládání telefonu. Vypněte funkci TalkBack a obrazovka by měla znovu fungovat.

  • Obrazovka svítí červeně

    Pokud je obrazovka zařízení náhle červenější než obvykle, možná je aktivován noční režim.

    • U zařízení Android to můžete zkontrolovat dvojitým přejetím prstem shora dolů. Otevře se nastavení, kde můžete zkontrolovat, zda je zapnutý noční režim. Tuto funkci deaktivujte stisknutím tlačítka.
    • U iPhonů to zkontrolujete přejetím prstem zespoda nahoru. Tím se otevře ovládací panel. Podržte dlouze posuvník jasu (nebo jej silně stiskněte pomocí 3D Touch) a zjistěte, zda jsou povoleny funkce True Tone a Night Shift. Obě funkce deaktivujete stisknutím tlačítka.

    Není problém vyřešen?
    Pak se může také jednat o problém s nastavením na obrazovce. Pokud máte telefon s obrazovkou AMOLED, Super AMOLED nebo OLED, může to být způsobeno nastavením obrazovky. U většiny telefonů je můžete otevřít klepnutím na možnosti „Nastavení“ a „Obrazovka“. Pokud zde najdete volbu „Kalibrace obrazovky“, můžete barvy obrazovky upravit například pomocí posuvníku.

  • Displej má „mrtvý“ nebo blikající pixel

    Má některý z pixelů na obrazovce jinou barvu než ostatní, nebo bliká bíle, když voláte? Ve většině případů se jedná o senzor přiblížení. Senzor přiblížení „vidí“, zda telefonujete a držíte telefon u ucha. Obrazovka se poté automaticky vypne, abyste náhodně nezavěsili, když se obrazovky dotknete uchem.

    U zařízení s velkým výřezem nebo širokými rámečky je snímač přiblížení často zabudován do výřezu nebo rámečku. Když displej zaplňuje celou přední část, je obvykle zakomponován do samotného displeje.

  • Zařízení je pomalé, často padá systém nebo má náhle krátkou výdrž baterie

    Pokud zařízení používáte hodně, úložiště se pomalu zaplňuje aplikacemi, soubory a procesy. To může způsobit zpomalení telefonu, častější pády systému nebo kratší výdrž baterie.

    • Odstraňte soubory: Zkuste z telefonu odstranit soubory, jako jsou aplikace, fotografie, filmy a hudba. Tím se sníží množství využité paměti RAM a zvýší se dostupný úložný prostor v zařízení. Má to často pozitivní vliv na rychlost a výdrž baterie.
    • Resetujte zařízení: Pokud chcete začít znovu s čistým štítem, resetujte zařízení. Tím se telefon resetuje do stavu, ve kterém byl, když vyšel z továrny. Obnovením továrního nastavení telefon odstraní všechny soubory v zařízení. Nejprve si tedy vytvořte zálohu souborů, které si chcete ponechat! Tovární nastavení telefonu obnovíte tak, že v nastavení přejdete na možnost „Zálohování a obnova“. Klepněte na možnost „Obnovit tovární nastavení“. Jakmile to uděláte, telefon bude opět zcela prázdný a problémy budou s největší pravděpodobností odstraněny.
  • Sluchátka nevydávají žádný zvuk

    Pokud máte sluchátka do uší, jako jsou Apple AirPods, mohou se do nich dostat nečistoty. Když sluchátka náhle ztratí zvuk, obvykle je příčinou nahromaděná nečistota. V nečištěných sluchátkách se mohou usazovat nečistoty. Proto je důležité je pravidelně čistit. Na webových stránkách společnosti Apple si můžete přečíst, jak vyčistit AirPods. Postupujte podle těchto tipů i pro ostatní sluchátka do uší.