Někdy zařízení nefunguje podle očekávání. V mnoha případech to můžete vyřešit sami. Pokud problém vyřešíte sami, nemusíte zařízení posílat k opravě. Ušetříte tím čas!
Níže naleznete běžné problémy a jejich řešení. Klikněte na problém a přečtěte si vysvětlení.
Ať už je váš telefon nový, nebo jej máte už nějakou dobu, může se stát, že se najednou odmítá zapnout. To může mít několik příčin, takže než telefon zbytečně pošlete do opravy, vyzkoušejte následující tipy.
Pokud se telefon nezapne okamžitě, možná je baterie již nějakou dobu vybitá. V takovém případě bude telefon potřebovat trochu více času, než se začne nabíjet. Dejte telefon do nabíječky alespoň na hodinu a počkejte, jestli se zapne.
Pokud máte telefon už trochu déle, může se stát, že se telefon vybíjí rychleji než ze začátku. I když jste si telefon právě koupili, baterie se může vybíjet rychleji, než jste očekávali. Krátká výdrž baterie může být způsobena různými příčinami. Uvádíme několik tipů:
Není nic překvapivého, že po nějaké době telefon reaguje o něco pomaleji, než když byl nový. Uvádíme několik tipů, jak zajistit, aby telefon reagoval o něco rychleji:
Je možné, že zařízení při prvním spuštění nezobrazí váš jazyk. Většina telefonů umožňuje změnit jazyk hned na začátku. Pokud tomu tak není, často to můžete vyřešit vložením SIM karty. Vypněte telefon, vložte SIM kartu s požadovaným jazykem a restartujte telefon. Často se v tento okamžik zobrazí možnost nastavit telefon na příslušný jazyk.
Gomibo nabízí pouze odblokovaná zařízení. Pokud jste si telefon objednali na Gomibo, je vždy odblokován. Možná se s vaší SIM kartou děje něco jiného. Řešení najdete na níže uvedené otázce „Zařízení nerozpozná SIM kartu“.
Používáte neevropskou SIM kartu?
Některé telefony jsou vybaveny regionálním zámkem, takže telefon vyrobený pro evropský trh nelze prodávat například v Americe. Na Gomibo prodáváme pouze evropské telefony. Pokud používáte neevropskou SIM kartu, může se stát, že kvůli tomuto regionálnímu zámku nebude fungovat.
Platnost regionálního zámku na mnoha zařízeních vyprší voláním po dobu 5 minut s evropskou SIM kartou. V takovém případě se můžete pokusit zrušit regionální zámek pomocí evropské SIM karty přítele nebo člena rodiny a její pomocí zavolat ze svého telefonu. Můžete si také zakoupit evropskou předplacenou kartu a volat s ní po dobu 5 minut. Poznámka: Uzamčení regionu nelze deaktivovat vždy. Proto vám vždy doporučujeme používat ve svém zařízení evropskou SIM kartu.
Pokud telefon po vložení SIM karty nepožaduje zadání kódu PIN, pravděpodobně se SIM karta nenačte. Nejprve je dobré vědět, zda je problém v SIM kartě nebo v telefonu. Chcete-li to provést, proveďte křížový test SIM karty:
Pokud vaše SIM karta nefunguje ani v jiném telefonu, problém je v SIM kartě. Pokud telefon nefunguje s jinou SIM kartou, problém je v telefonu.
Používáte oříznutou SIM kartu? Některá zařízení jsou velmi citlivá na tvar SIM karty a nefungují správně, pokud je karta oříznuta trochu křivě. Zkuste se podívat, zda funguje originální micro nebo nano SIM karta. Pro jistotu vyzkoušejte oříznutou SIM kartu v jiném zařízení. Takto můžete zjistit, zda je problém se SIM kartou nebo se zařízením.
Byl telefon zapnutý, když jste SIM kartu vložili? Restartujte zařízení. Pořád to nefunguje? Pak může mít telefon závadu. Rádi vám to pomůžeme vyřešit. Podívejte se prosím na stránku Záruka a opravy.
Může to být problém s telefonem nebo se SIM kartou. Nejprve zkuste zjistit, kde je problém.
Nepomáhají výše uvedené rady? Pak vám samozřejmě rádi pomůžeme. Podívejte se prosím na stránku Záruka a opravy.
Nejste připojeni k internetu? To může být způsobeno určitým nastavením v telefonu. V takovém případě můžete zkusit ručně změnit nastavení APN.
Pokud obrazovka nereaguje, možná je aktivována funkce TalkBack. Tím se zcela změní způsob ovládání telefonu. Vypněte funkci TalkBack a obrazovka by měla znovu fungovat.
Pokud je obrazovka zařízení náhle červenější než obvykle, možná je aktivován noční režim.
Není problém vyřešen?
Pak se může také jednat o problém s nastavením na obrazovce. Pokud máte telefon s obrazovkou AMOLED, Super AMOLED nebo OLED, může to být způsobeno nastavením obrazovky. U většiny telefonů je můžete otevřít klepnutím na možnosti „Nastavení“ a „Obrazovka“. Pokud zde najdete volbu „Kalibrace obrazovky“, můžete barvy obrazovky upravit například pomocí posuvníku.
Má některý z pixelů na obrazovce jinou barvu než ostatní, nebo bliká bíle, když voláte? Ve většině případů se jedná o senzor přiblížení. Senzor přiblížení „vidí“, zda telefonujete a držíte telefon u ucha. Obrazovka se poté automaticky vypne, abyste náhodně nezavěsili, když se obrazovky dotknete uchem.
U zařízení s velkým výřezem nebo širokými rámečky je snímač přiblížení často zabudován do výřezu nebo rámečku. Když displej zaplňuje celou přední část, je obvykle zakomponován do samotného displeje.
Pokud zařízení používáte hodně, úložiště se pomalu zaplňuje aplikacemi, soubory a procesy. To může způsobit zpomalení telefonu, častější pády systému nebo kratší výdrž baterie.
Pokud máte sluchátka do uší, jako jsou Apple AirPods, mohou se do nich dostat nečistoty. Když sluchátka náhle ztratí zvuk, obvykle je příčinou nahromaděná nečistota. V nečištěných sluchátkách se mohou usazovat nečistoty. Proto je důležité je pravidelně čistit. Na webových stránkách společnosti Apple si můžete přečíst, jak vyčistit AirPods. Postupujte podle těchto tipů i pro ostatní sluchátka do uší.