Apple iPhone 11 - FAQ
Často kladené otázky pro Apple iPhone 11
Odpověď:
Pokud jste toto zařízení zakoupili nové, může se zdát, že reproduktor nebo mikrofon telefonu nefungují. Může se například stát, že neuslyšíte při hovoru druhou stranu. Je to proto, že tento model je dodáván s ochrannou fólií. Fólie pokrývá také reproduktor a mikrofon, takže se může zdát, že tyto součásti nefungují správně. Odstraňte fólii z přední a zadní strany, abyste mohli telefon správně používat.
Odpověď:
Úložný prostor vašeho telefonu se může zaplnit uložením velkého množství aplikací, fotek, videí, hudby nebo kontaktů. To je velmi nepříjemné, protože telefon se zpomalí a nebudete moci stahovat nové fotografie nebo aplikace. Paměť vašeho telefonu bohužel nelze rozšířit pomocí paměťové karty. Existuje však další řešení: Použijte cloudové úložiště. Fotografie a videa můžete nahrát do cloudu a poté je smazat z telefonu. Soubory zůstávají dostupné ve vašem telefonu prostřednictvím cloudu, ale již nezabírají místo ve vašem zařízení. Telefon tak bude i nadále rychlý a budete mít prostor pro nové aplikace. Mezi cloudová úložiště patří například iCloud, Dropbox, Google Drive nebo Microsoft OneDrive.
Odpověď:
Některé telefony mají přední fotoaparát a senzor přiblížení na displeji. Senzor přiblížení zabliká, jakmile přiblížíte telefon k uchu. Vypadá to pak, jako byste měli na displeji mrtvý pixel.
Tento blikající bílý pixel není mrtvý pixel, ale senzor přiblížení, který při volání vypíná obrazovku, aby se zabránilo nechtěnému dotyku.
Odpověď:
Na poškození jakéhokoli elektronického zařízení vodou se záruka zpravidla nevztahuje. Je to proto, že poškození vodou spadá pod poškození uživatelem. Výrobce na to nemůže poskytnout záruku, protože nemůže ovlivnit použití spotřebiče.
Mnoho zařízení, jako jsou chytré telefony, chytré hodinky a fitness náramky, má certifikát vodotěsnosti označený kódem, jako je IP68 nebo 5ATM. Na poškození vodou u těchto certifikovaných vodotěsných zařízení se také nevztahuje záruka. Je to proto, že vodotěsné těsnění vašeho zařízení může podléhat opotřebení v důsledku běžného používání. Vždy se proto snažte zabránit navlhnutí vašeho zařízení, i když je vodotěsné.
Odpověď:
Pokud máte otázku nebo problém s vaším produktem Apple, velmi snadno můžete získat nápovědu prostřednictvím aplikace Apple Support. Tuto aplikaci si můžete zdarma stáhnout ve službě App Store nebo je již nainstalována ve vašem telefonu. V aplikaci najdete užitečné a srozumitelné pokyny, zajímavá fakta a řešení jakýchkoli problémů, které mohou nastat s produktem Apple. Pokud je váš produkt poškozen do té míry, že již nemůžete aplikaci otevřít, můžete také požádat o nápovědu pro zařízení prostřednictvím jiného zařízení. Vyberte si z nabídky produkt, ke kterému chcete nápovědu. Váš produkt je uveden, pokud se přihlásíte se správnými údaji! Níže naleznete obecný podrobný postup pro používání aplikace:
- Otevřete aplikaci. Budete požádáni, abyste se přihlásili pomocí svých dat iCloud, udělejte to.
- Vyberte produkt, pro který potřebujete nápovědu. Pokud je vaše zařízení poškozeno do té míry, že nemáte přístup k aplikaci, můžete také požádat o nápovědu pro zařízení prostřednictvím jiného zařízení Apple, pokud se přihlásíte pomocí stejného účtu iCloud.
- Nyní můžete v možnostech nabídky vyhledat svůj konkrétní problém. Až najdete svůj problém, klepněte na něj.
Nyní se vám zobrazí řada možností, jak získat nápovědu. Vyberte si, který z nich považujete za nejužitečnější!
Věděli jste, že spoustu problémů s telefonem lze vyřešit bez opravy? Vždy si přečtěte články nabízené v aplikaci Apple Support. Kdo ví, možná tam je řešení vašeho problému!
Odpověď:
Siri je digitální asistent pro uživatele operačního systému Apple iOS. Od uvedení iOS 5 v roce 2011 je Siri integrovanou součástí operačního systému. Jedná se o aplikaci dostupnou na všech zařízeních Apple se systémem iOS 5 nebo vyšším. Siri může plnit různé úkoly na vašem iPhonu nebo iPadu. Aplikace umí například vyhledat dobrou restauraci nebo zarezervovat stůl. Můžete také odesílat textové zprávy hlasem nebo vyhledávat. Siri je založena na různých vyhledávačích, jako je Google, Yahoo! a Bing. Aplikace také čte noviny a další (zpravodajské) webové stránky za účelem poskytování informací uživateli. Siri se můžete ptát na otázky ohledně řady různých témat a téměř vždy dostanete (relativně) přesnou odpověď. Siri se od svého uvedení značně rozrostla a nyní také poskytuje nevyžádané informace například o době cesty z práce domů, schůzkách a návrhy na dobré restaurace ve vašem okolí.
Pokud aplikaci nechcete používat, můžete Siri vypnout. To lze snadno provést prostřednictvím nastavení. V nastavení přejděte na „obecné“ a poté na „Siri“. Zde můžete funkci vypnout klepnutím na posuvník.
Odpověď:
Od operačního systému iOS 9.0 je Siri, virtuální asistentka společnosti Applu, proaktivní. To znamená, že Siri nejen reaguje na to, co děláte, ale také aktivně navrhuje. I když o to nežádáte. Siri například dává tipy na užitečné aplikace a automaticky vkládá do kalendáře schůzky nebo letenky, které dostanete e-mailem. Má tedy vestavěnou celou řadu dalších užitečných funkcí. Siri dělá „návrhy aplikací“, takže můžete rychle otevírat často používané aplikace ze zamykací obrazovky. Může se jednat například o aplikaci, kterou často používáte v určitou dobu.
Funkce je standardně zapnutá. Pokud však funkci používat nechcete, jednoduše ji vypněte. Návrhy Siri můžete zakázat pro konkrétní aplikace nebo všechny aplikace najednou. Uděláte to takto:
- Otevřete nastavení a přejděte na obecné
- Klepněte na „vyhledávání přes Spotlight“
- Vypněte možnost „Návrhy Siri“
Odpověď:
Zařízení s Windows budou mít od roku 2016 standardně Windows 10. Níže uvedená zařízení Lumia získají bezplatný upgrade na Windows 10 Mobile, jakmile jej zpřístupní společnost Microsoft:
- Lumia 430
- Lumia 435
- Lumia 532
- Lumia 535
- Lumia 540
- Lumia 635
- Lumia 640 a 640 XL
- Lumia 735
- Lumia 830
- Lumia 930
Pomocí aplikace Upgrade Advisor můžete zjistit, zda je váš Windows Phone vhodný pro Windows 10 Mobile. Tuto aplikaci si můžete stáhnout ve službě Microsoft Store. Abyste mohli nainstalovat Windows 10 Mobile, musí váš telefon v každém případě mít Windows 8.1 a budete potřebovat alespoň 8 GB volného místa.
Abyste mohli svůj smartphone upgradovat na Windows 10, musíte mít v každém případě nainstalovanou aktualizaci softwaru Lumia Denim. Ta je k dispozici pro všechna zařízení s Windows 8.1.
Odpověď:
Pokud jste právě aktualizovali na iOS 9.0, můžete uvíznout na obrazovce „Přejetím aktualizujte“. I když zařízení restartujete, přes tuto obrazovku se nedostanete. Můžete to vyřešit vyřešit aktualizací zařízení na novější verzi iOS prostřednictvím počítače. Pokud chcete problém vyřešit, postupujte podle níže uvedených kroků.
- Připojte zařízení k počítači a otevřete iTunes.
- Když je zařízení připojeno, stiskněte a podržte současně tlačítko napájení a tlačítko Domů, dokud neuvidíte „Připojit k iTunes“.
- Chcete-li aktualizovat své zařízení, vyberte možnost Aktualizovat.
- Postupujte podle kroků na displeji vašeho zařízení a po obnovení vše resetujte.
- Nyní vaše zařízení opět funguje správně a můžete se dostat přes obrazovku „Přejetím aktualizujte“.
Odpověď:
Apple iPhone připojíte k počítači připojením kabelu do USB portu počítače.
Můžete také použít vlastní program společnosti Apple: iTunes. Pomocí tohoto programu můžete stahovat aktualizace, nahrávat hudbu do svého iPhone, synchronizovat iPhone s počítačem a provádět další akce.
Odpověď:
V současné době jsou SIM karty dostupné ve třech různých formátech: běžné, mikro a nano. Pokud je vaše SIM karta pro váš telefon příliš malá, můžete použít SIM adaptér. Vaše SIM karta se tak znovu vejde do vašeho telefonu. Pokud je vaše SIM karta příliš velká, můžete ji odříznout pomocí řezačky SIM karet.
Odpověď:
Apple přibližně jednou ročně oznamuje velké aktualizace softwaru pro své produkty. Také uvádí, která zařízení splňují podmínky pro aktualizaci a která ne. Obvykle jsou zařízení podporována pro aktualizace softwaru po dobu několika let.
Aktualizace softwaru pro iOS lze nainstalovat dvěma způsoby. Prvním způsobem je použití vaší Wi-Fi sítě. Musíte připojit zařízení ke zdroji napájení a poté si můžete stáhnout a nainstalovat software přes Nastavení > Obecné > Aktualizace softwaru. Druhou možností je aktualizace přes iTunes. Připojte zařízení k počítači nebo notebooku a otevřete iTunes. Poté můžete přejít na přehled vašeho zařízení a kliknout na „ Vyhledat aktualizaci “. Následovně si můžete stáhnout a nainstalovat tuto novou verzi iOS.
Odpověď:
Kromě vnitřního úložného prostoru vašeho zařízení můžete také používat cloudové úložiště. Zde můžete nahrávat své fotografie a videa, takže je již nemusíte ukládat do telefonu. Zůstanou dostupné ve vašem telefonu prostřednictvím cloudu, ale již nebudou zabírat žádné místo v telefonu. Telefon se tak nezpomalí a úložný prostor vám dojde za mnohem delší dobu. Mezi cloudová úložiště patří například iCloud, Dropbox, Google Drive nebo Microsoft OneDrive.
Odpověď:
Ve většině případů funguje mobilní internet ihned po vložení SIM karty do smartphonu. Pokud tomu tak není, možná budete muset nastavit APN ručně. K nastavení APN musíte nejprve přejít do nabídky „Nastavení“. Na zařízení Android musíte přejít na „Mobilní sítě“ a poté na „Názvy přístupových bodů“. Poté klikněte na „Přidat“ a objeví se formulář, do kterého musíte zadat správné hodnoty. Jakmile to uděláte, klepněte na tři tečky nahoře a poté na „Uložit“.
Na zařízení se systémem iOS přejděte na „Mobilní síť“ a poté na „Možnosti mobilních dat“. Když stisknete „Mobilní datová síť“, budete moci vyplnit formulář. Zde zadejte správné hodnoty. Hodnoty, které musíte zadat, se liší podle poskytovatele.
Odpověď:
Postupem času se v nabíjecím portu vašeho telefonu mohou hromadit nečistoty a prach. V důsledku toho nemusí kabel dobře sedět a nabíjení nemusí vždy probíhat, jak má. Tento problém snadno vyřešíte pečlivým odstraněním nahromaděných nečistot a prachu. Můžete to udělat například párátkem. Opatrným pohybem po okrajích a rozích uvnitř nabíjecího portu můžete seškrábnout nahromaděné nečistoty. Nyní se nabíjecí kabel může znovu připojit k vašemu zařízení. Nepoužívejte příliš velkou sílu, často postačí pouze seškrábnutí. Po seškrábnutí nečistot může také pomoci ještě jedno silné fouknutí do nabíjecího portu. Ujistěte se, že se do portu nedostane žádná vlhkost.
Odpověď:
MB ze svého datového balíčku využíváte při používání mobilního internetu. Pokud jste připojení na Wi-Fi, nevyužíváte MB z vašeho balíčku. Rychlost využití MB závisí zcela na rychlosti vaší mobilní sítě, na tom, co děláte na internetu a jak moc internet využíváte. V tabulce níže je vidět, kolik MB spotřebujete při různých akcích:
Aktivita Průměrné využití WhatsApp (pouze text) 0,01 MB na zprávu WhatsApp (s fotkou) 0,10 MB na zprávu E-mail (pouze text) 0,01 MB na e-mail Zobrazení webové stránky 1 MB na stránku Nahrání nebo poslání fotky e-mailem 1 MB na fotku Streamování hudby (vysoká kvalita) 2 MB za minutu Streamování videí (například YouTube nebo Netflix) 2–5 MB za minutu Videohovory 3 MB za minutu Stažení aplikace Liší se podle aplikace. Některé oblíbené aplikace jako příklad: WhatsApp má 25 MB, Instagram 83 MB, Facebook 229 MB a Snapchat 118 MB. Hry jsou často ještě větší: Může se jednat až o 1 GB nebo více. Upozorňujeme, že výše uvedené údaje platí pro průměrnou spotřebu, skutečná spotřeba se může lišit. Pár příkladů:
- Čím vyšší je kvalita videa nebo zvukového souboru, tím více dat spotřebujete při jeho sledování nebo poslechu;
- Pokud pošlete zprávu Whatsapp s přílohou, jako je fotografie, spotřebujete také více dat;
- Pokud je na webu více animací, například pohyblivé části nebo reklamy, spotřebováváte také více dat.
Pokud chcete ušetřit MB z datového balíčku, je nejlepší stahovat velké aplikace a aktualizace softwaru, když jste připojeni k Wi-Fi. Pro usnadnění můžete předpokládat, že průměrný uživatel spotřebuje kolem 1000 až 1500 MB za měsíc. Pokud využíváte mobilní internet intenzivně, měli byste zvolit balíček 2000 nebo 3000 MB nebo možná i více. U svého současného operátora si často můžete ověřit, kolik MB v průměru využíváte.
Pokud používáte 4G nebo 4G+, data budou zpracována rychleji. To znamená, že za stejnou dobu spotřebujete více dat než s připojením 3G. 4G nevyužívá více dat než 3G, ale protože funguje rychleji, za stejnou dobu se zpracuje více dat. Pokud máte připojení 4G, často to znamená, že máte větší spotřebu dat než na jakou jste zvyklí u 3G.
Odpověď:
Krátká odpověď: Odstraňte z telefonu aplikace, fotografie a videa.
Detailní odpověď: Telefon má dva různé typy paměti: vnitřní paměť a operační paměť (také nazývanou RAM). Vnitřní paměť ukládá soubory, jako jsou fotografie a aplikace. Aktivní procesy jsou dočasně uloženy v operační paměti. Operační paměť například umožňuje spouštět aplikace.
Pokud obdržíte zprávu, že je vaše paměť plná, jedná se ve skutečnosti vždy o vnitřní paměť. Je to proto, že v telefonu je příliš mnoho souborů. Příklady velkých souborů jsou fotografie, videa a aplikace. Pokud je vnitřní paměť plná, budete muset smazat soubory z telefonu. Můžete také přenést soubory, jako jsou fotografie a videa, do počítače a poté je odebrat z telefonu, abyste o ně nepřišli. Pokud je v telefonu slot pro SD kartu, můžete také vložit SD kartu. To vám umožní přesunout soubory z vnitřní paměti na SD kartu a získat tak více místa v telefonu.
Pokud se vám paměť pokaždé rychle zaplní, stojí za to zkontrolovat nastavení fotoaparátu. Pokud je zapnuto HDR, znamená to, že se ukládají dvě varianty každé fotografie. Proto se vnitřní paměť vašeho telefonu zaplní mnohem rychleji. Pokud toto nastavení vypnete, ušetříte spoustu místa! Můžete také nastavit kvalitu fotek a videí o něco nižší, takže zaberou méně místa.
Odpověď:
Pokud třikrát zadáte nesprávný PIN kód, budete muset zadat PUK kód. Pokud jste tento PUK kód ztratili, můžete to vyřešit následovně. PUK kód si můžete vyžádat osobně u svého operátora. Je také možné kontaktovat zákaznický servis vašeho operátora. Z důvodu ochrany osobních údajů neznáme PUK kód ani jiné osobní údaje u vašeho operátora. S tím vám bohužel nemůžeme pomoci.
Odpověď:
Všechna zařízení prodávaná na našem webu jsou odemčená. To znamená, že můžete používat veškeré telefony se SIM kartou libovolného poskytovatele. Ujistěte se, že SIM karta má správnou velikost. Můžete si z našeho webu objednat telefon bez SIM karty a používat v něm vaši stávající SIM kartu bez problémů.
Odpověď:
Pokud se váš telefon namočí, může dojít k poškození vodou. Abyste předešli poškození, je důležité pečlivě dodržovat níže uvedené kroky.
V první řadě je důležité, abyste si vypnuli telefon. Elektřina s vodou není dobrá kombinace a může dojít k většímu poškození. Poté, pokud je to možné, vyjměte baterii a SIM kartu ze zařízení. Tím zabráníte poškození čipu. Poté zařízením zatřeste, abyste z otvorů odstranili veškerou vodu. Následně telefon osušte ručníkem, vložte jej do misky a zasypte rýží. Rýže velmi dobře absorbuje vlhkost a odvádí vlhkost z vašeho zařízení. Pro dosažení nejlepších výsledků vložte telefon do misky s rýží na 72 hodin a mezitím jej nezapínejte.
Odpověď:
Pokud telefon již nějakou dobu používáte, je možné, že se stane pomalejším. To může mít několik příčin. Pokud je otevřeno příliš mnoho aplikací, telefon toho hodně zpracovává a potřebuje velkou část paměti RAM. Může se také stát, že je úložný prostor téměř plný, protože v telefonu je uloženo mnoho souborů a aplikací. Odstraňte některé soubory a vytvořte více úložného prostoru, což zrychlí telefon. Doporučujeme také telefon každý týden vypnout a znovu zapnout. Tím se ukončí aplikace, které běží na pozadí.
Odpověď:
Zabraňte poškození zařízení používáním příslušenství, jako je ochrana displeje nebo pouzdro. Ty zabrání poškrábání. Ochrana displeje je neviditelná ochranná fólie, kterou můžete přilepit na displej. Pouzdra mají mnoho tvarů a velikostí: Existují pouzdra, která chrání zadní část zařízení, a pouzdra, která zakrývají celé zařízení.
Odpověď:
Při intenzivním používání se baterie rychle vybijí. Výdrž baterie můžete zlepšit tím, že budete věnovat pozornost několika věcem. Zavírejte aktivní aplikace a pravidelně restartujte mobilní telefon. Tím se ukončí aplikace běžící na pozadí, které snižují výdrž baterie! Pozor si dejte také na nastavení, jako je GPS, NFC, Bluetooth nebo automatická synchronizace. Pokud tato nastavení nepoužíváte, vypněte je. Displej mobilního telefonu často spotřebovává nejvíce energie: Snížením jasu můžete rychle a snadno energii ušetřit!