Samsung Galaxy A52 5G - FAQ
Často kladené otázky pro Samsung Galaxy A52 5G
Odpověď:
Společnost Samsung používá regionální zámek, aby zabránila obchodování s telefony mimo určený region. Smartphone Samsung s funkcí regionální zámek poznáte podle nálepky na krabičce s nápisem „POUZE EVROPSKÁ SIM KARTA“.
To může způsobit problémy, pokud chcete použít neevropskou SIM kartu. Naštěstí je problém s regionálním zámkem snadno řešitelný. Stačí celkem pět minut volat s evropskou SIM kartou. Poté můžete kdekoliv používat libovolnou SIM kartu. Je tedy důležité, abyste to udělali před odjezdem do zahraničí, kde budete používat zahraniční SIM kartu.
Evropský region zahrnuje všechny země v rámci EU a také následující země: Lichtenštejnsko, Island, Norsko, Švýcarsko, Albánie, Andorra, Bosna a Hercegovina, Makedonie, Monako, Černá Hora, San Marino, Srbsko a Vatikán. V těchto zemích tedy nemusíte mít obavy z regionálního zámku.
Odpověď:
Kromě interního úložiště vašeho zařízení můžete používat také cloudové úložiště. Zde můžete nahrávat své fotografie a videa, takže už je nemusíte mít v telefonu. Zůstanou dostupné ve vašem telefonu prostřednictvím cloudu, ale již nebudou zabírat žádné místo v telefonu. Váš telefon proto bude i nadále rychlý a v úložišti budete mít mnohem více místa. Mezi cloudová úložiště patří například iCloud, Dropbox, Google Drive nebo Microsoft OneDrive.
Odpověď:
Interní úložiště telefonu se může zaplnit uložením mnoha aplikací, fotografií, videí, hudby nebo kontaktů. To je velmi nepříjemné, protože telefon se zpomalí a nebudete moci stahovat nové fotografie nebo aplikace. Paměť telefonu můžete rozšířit pomocí microSD karty. Jedná se o kartu, kterou můžete umístit do slotu pro druhou SIM kartu. To znamená, že můžete použít pouze jednu SIM kartu. Využít můžete i cloudové úložiště. Nahrajete fotografie a videa do cloudu a poté je odeberete z telefonu. Soubory zůstanou dostupné ve vašem telefonu prostřednictvím cloudu, ale již nebudou zabírat místo ve vašem zařízení. Telefon tak bude i nadále rychlý a budete mít prostor pro nové aplikace. Mezi cloudová úložiště patří například iCloud, Dropbox, Google Drive nebo Microsoft OneDrive.
Odpověď:
Nikoho samozřejmě nepotěší, když se úložný prostor zaplní. Často to můžete vyřešit umístěním microSD karty do telefonu a získáním úložného prostoru navíc. Váš telefon používá hybridní Dual SIM. To znamená, že druhý slot pro SIM kartu je také místem, kam umístíte kartu microSD. Proto nemůžete vložit dvě SIM karty a jednu microSD kartu současně. Můžete si vybrat mezi jednou SIM kartou a microSD kartou nebo dvěma SIM kartami. Nevíte, jak vložit microSD kartu do přihrádky na druhou SIM kartu? Podívejte se do návodu k telefonu. Tam to bývá vysvětleno. Tyto návody najdete na stránce zařízení na našem webu.
Odpověď:
Pokud se zobrazí upozornění „chyba fotoaparátu“, lze to často snadno opravit. Nejprve se můžete pokusit odstranit data z aplikace fotoaparátu a provést aktualizaci softwaru. Postupujte podle těchto kroků:
- Krok 1: Přejděte do nastavení a poté do správy aplikací/aplikace
- Krok 2: Vyhledejte aplikaci fotoaparátu a klikněte na ni
- Krok 3: Klikněte na „vynutit zastavení“, poté na „vyprázdnit mezipaměť“ a poté na „vymazat data“
- Krok 4: Připojte se k WiFi
Krok 5: Přejděte do nastavení, poté do informací o zařízení a proveďte aktualizaci softwaru.
Pokud tyto kroky nefungují, existuje jiný způsob, jak chybu opravit. Resetování zařízení do továrního nastavení problém vyřeší téměř vždy. Poznámka: Můžete ztratit své aplikace a data. Nejprve si tedy udělejte zálohu. Reset lze provést následovně:
- Krok 1: Přejděte na nastavení
- Krok 2: Přejděte na účty/uživatele a zálohu
- Krok 3: Klikněte na „provést zálohu a obnovit“
- Krok 4: Klikněte na „obnovit výchozí data“ a postupujte podle pokynů.
Odpověď:
Pokud zařízení Android vracíte nebo ho posíláte k opravě, je nutné ze zařízení odebrat váš účet Google. Chcete-li smazat svůj účet Google, postupujte takto:
- Přejděte na Nastavení;
- Klikněte na Účty a zjistěte, zda tam jsou nějaké účty Google;
- Klikněte na účet Google a zvolte Smazat. Váš účet Google sám o sobě nebude smazán, pouze bude odpojen od vašeho zařízení.
Odpověď:
Některé telefony mají přední fotoaparát a senzor přiblížení na displeji. Senzor přiblížení zabliká, jakmile přiblížíte telefon k uchu. Vypadá to pak, jako byste měli na displeji mrtvý pixel.
Tento blikající bílý pixel není mrtvý pixel, ale senzor přiblížení, který při volání vypíná obrazovku, aby se zabránilo nechtěnému dotyku.
Odpověď:
Na poškození jakéhokoli elektronického zařízení vodou se záruka zpravidla nevztahuje. Je to proto, že poškození vodou spadá pod poškození uživatelem. Výrobce na to nemůže poskytnout záruku, protože nemůže ovlivnit použití spotřebiče.
Mnoho zařízení, jako jsou chytré telefony, chytré hodinky a fitness náramky, má certifikát vodotěsnosti označený kódem, jako je IP68 nebo 5ATM. Na poškození vodou u těchto certifikovaných vodotěsných zařízení se také nevztahuje záruka. Je to proto, že vodotěsné těsnění vašeho zařízení může podléhat opotřebení v důsledku běžného používání. Vždy se proto snažte zabránit navlhnutí vašeho zařízení, i když je vodotěsné.
Odpověď:
Někdy se může stát, že jazyk určitých standardních aplikací je nastaven ve výchozím jazyce. Odstraněním aktualizací z Galaxy Apps a restartováním zařízení by se měl text začít zobrazovat v jazyce, který chcete. Postupujte podle těchto kroků:
- Krok 1: Přejděte do nastavení a poté do aplikací/aplikací
- Krok 2: Klikněte na „Správa aplikací“
- Krok 3: Vyhledejte „Galaxy Apps“ a klikněte sem
- Krok 4: Klikněte na „Více“ vpravo nahoře
- Krok 5: Klikněte na „Odebrat aktualizace“ vpravo nahoře
- Krok 6: Klikněte znovu na „Smazat“
- Krok 7: Klikněte na „OK“
- Krok 8: Restartujte telefon.
Odpověď:
Pomocí aplikace Samsung Smart Switch můžete snadno a rychle přenášet soubory ze starého telefonu do nového telefonu nebo tabletu Samsung. Můžete přenášet prakticky všechna data: aplikace, kontakty, fotografie a videa, poznámky, e-maily, soubory, hudbu atd. Funkce funguje na všech platformách, takže je jedno, jestli váš starý telefon nebo tablet má iOS, Android, BlackBerry nebo Windows Phone V závislosti na vašem starém telefonu funguje Smart Switch jedním z následujících způsobů:
- Bezdrátově z Androidu/BlackBerry na Android;
- Bezdrátově přes iCloud na Android;
- Přes OTG kabel;
Přes počítač.
Nejjednodušší a nejrychlejší způsob je přenést telefon bezdrátově. To je možné, když váš starý telefon má Android, iOS nebo BlackBerry. V zásadě nepotřebujete kabel ani PC. Pokud chcete přenést své zařízení Windows Phone, můžete tak učinit prostřednictvím počítače.
Jak to funguje Chcete-li použít Samsung Smart Switch, nainstalujte aplikaci do svého starého i nového zařízení. Bezplatnou aplikaci najdete v obchodech s aplikacemi. Pokud máte aplikaci Smart Switch nainstalovanou na obou telefonech/tabletech, umístěte obě zařízení vedle sebe, abyste mohli data přenášet bezdrátově. Postupujte podle pokynů aplikace Smart Switch. Pokud vaše staré zařízení má iOS, budete se muset nejprve přihlásit přes iCloud a provést zálohu na vašem starém telefonu/tabletu.
Podpora Smart Switch je k dispozici na všech platformách, ale nefunguje s velmi starými verzemi různých operačních systémů. Podporovány jsou následující operační systémy:
- Android 4.3 a vyšší
- iOS 5.0 a vyšší
- BlackBerry 6 a vyšší
Windows Phone 7 a vyšší
Pokud máte starší verzi jednoho z těchto systémů, zkuste provést aktualizaci softwaru. Pokud to nefunguje, není bohužel možné přenést soubory pomocí Smart Switch. V tom případě je nejlepší přenést soubory ručně přes počítač nebo přes OTG kabel (konektor micro-usb).
Odpověď:
Zařízení Samsung připojíte k počítači pomocí kabelu. Tento kabel zapojíte do USB portu vašeho počítače.
Můžete také použít Samsung Kies. Tento program od společnosti Samsung synchronizuje soubory ve vašem smartphonu s počítačem. Můžete si také stáhnout nejnovější aktualizace pomocí Samsung Kies.
Odpověď:
Je možné, že je aplikace TalkBack zapnutá, a proto vaše zařízení nereaguje na vaše dotyky. Jedná se o funkci systému Android vytvořenou pro nevidomé a slabozraké. V tomto režimu telefon převádí text na obrazovce na řeč. Tuto funkci můžete zakázat v nabídce nastavení v části „Zpřístupnění“.
Odpověď:
V současné době jsou SIM karty dostupné ve třech různých formátech: běžné, mikro a nano. Pokud je vaše SIM karta pro váš telefon příliš malá, můžete použít SIM adaptér. Vaše SIM karta se tak znovu vejde do vašeho telefonu. Pokud je vaše SIM karta příliš velká, můžete ji odříznout pomocí řezačky SIM karet.
Odpověď:
Google pravidelně aktualizuje svůj software pro Android. Záleží na typu vašeho zařízení, zda váš telefon dostane aktualizaci. Ne každé zařízení má nárok na všechny aktualizace. Výrobci přesně oznámí, která zařízení jsou kompatibilní s novou aktualizací. Okamžik, kdy je aktualizace dostupná, se liší v závislosti na zemi a zařízení.
Pokud je pro váš telefon k dispozici aktualizace Androidu, obvykle obdržíte upozornění, po kterém můžete aktualizaci nainstalovat. To vám bude zasláno způsobem Over-The-Air (OTA). To znamená, že nemusíte připojovat telefon k počítači! Instalace aktualizace softwaru může spotřebovat spoustu dat, a proto je vhodné aktualizaci nainstalovat s Wi-Fi připojením. Aktualizace můžete také ručně vyhledat v nastavení telefonu.
Odpověď:
Ve většině případů funguje mobilní internet ihned po vložení SIM karty do smartphonu. Pokud tomu tak není, možná budete muset nastavit APN ručně. K nastavení APN musíte nejprve přejít do nabídky „Nastavení“. Na zařízení Android musíte přejít na „Mobilní sítě“ a poté na „Názvy přístupových bodů“. Poté klikněte na „Přidat“ a objeví se formulář, do kterého musíte zadat správné hodnoty. Jakmile to uděláte, klepněte na tři tečky nahoře a poté na „Uložit“.
Na zařízení se systémem iOS přejděte na „Mobilní síť“ a poté na „Možnosti mobilních dat“. Když stisknete „Mobilní datová síť“, budete moci vyplnit formulář. Zde zadejte správné hodnoty. Hodnoty, které musíte zadat, se liší podle poskytovatele.
Odpověď:
Postupem času se v nabíjecím portu vašeho telefonu mohou hromadit nečistoty a prach. V důsledku toho nemusí kabel dobře sedět a nabíjení nemusí vždy probíhat, jak má. Tento problém snadno vyřešíte pečlivým odstraněním nahromaděných nečistot a prachu. Můžete to udělat například párátkem. Opatrným pohybem po okrajích a rozích uvnitř nabíjecího portu můžete seškrábnout nahromaděné nečistoty. Nyní se nabíjecí kabel může znovu připojit k vašemu zařízení. Nepoužívejte příliš velkou sílu, často postačí pouze seškrábnutí. Po seškrábnutí nečistot může také pomoci ještě jedno silné fouknutí do nabíjecího portu. Ujistěte se, že se do portu nedostane žádná vlhkost.
Odpověď:
Pokud vrátíte produkt Samsung nebo jej odešlete k opravě, je nutné vypnout funkci „Najít můj mobil“. Vypněte svůj účet Samsung pomocí následujících pokynů:
- Přejděte na [findmymobile.samsung.com] (http://findmymobile.samsung.com) a přihlaste se pomocí svého účtu Samsung;
- Vyberte své zařízení* v levém horním rohu;
- Klikněte v pravém menu na „více“;
- Poté klikněte na „Odemknout zámek opětovné aktivace“;
Zadejte své heslo a klikněte na „Odemknout“.
*Nevidíte své zařízení? Pak už jste možná svůj účet deaktivovali.
Odpověď:
Motorola vyvinula aplikaci, která vám umožní připojit váš telefon Android k produktu Motorola. Jedná se o aplikaci „Motorola Connect“. Tuto aplikaci najdete ve službě Google Play Store. Motorola Connect vám například umožňuje vidět, kde se nacházejí další zařízení a jaký je stav jejich baterie. Při prvním použití této aplikace zadejte svou e-mailovou adresu. Poté se objeví nové vyskakovací okno s povolením aplikace a pak stiskněte tlačítko Další. Pokud chcete být informováni o aktualizacích, zaškrtněte políčko na další obrazovce. Vaše aplikace pak bude připravena k použití a můžete telefon propojit s produkty Motorola, jako jsou Motorola: Keylink, Moto 360, Moto Pulse, Moto Surround a Power Pack Micro.
Odpověď:
MB ze svého datového balíčku využíváte při používání mobilního internetu. Pokud jste připojení na Wi-Fi, nevyužíváte MB z vašeho balíčku. Rychlost využití MB závisí zcela na rychlosti vaší mobilní sítě, na tom, co děláte na internetu a jak moc internet využíváte. V tabulce níže je vidět, kolik MB spotřebujete při různých akcích:
Aktivita Průměrné využití WhatsApp (pouze text) 0,01 MB na zprávu WhatsApp (s fotkou) 0,10 MB na zprávu E-mail (pouze text) 0,01 MB na e-mail Zobrazení webové stránky 1 MB na stránku Nahrání nebo poslání fotky e-mailem 1 MB na fotku Streamování hudby (vysoká kvalita) 2 MB za minutu Streamování videí (například YouTube nebo Netflix) 2–5 MB za minutu Videohovory 3 MB za minutu Stažení aplikace Liší se podle aplikace. Některé oblíbené aplikace jako příklad: WhatsApp má 25 MB, Instagram 83 MB, Facebook 229 MB a Snapchat 118 MB. Hry jsou často ještě větší: Může se jednat až o 1 GB nebo více. Upozorňujeme, že výše uvedené údaje platí pro průměrnou spotřebu, skutečná spotřeba se může lišit. Pár příkladů:
- Čím vyšší je kvalita videa nebo zvukového souboru, tím více dat spotřebujete při jeho sledování nebo poslechu;
- Pokud pošlete zprávu Whatsapp s přílohou, jako je fotografie, spotřebujete také více dat;
- Pokud je na webu více animací, například pohyblivé části nebo reklamy, spotřebováváte také více dat.
Pokud chcete ušetřit MB z datového balíčku, je nejlepší stahovat velké aplikace a aktualizace softwaru, když jste připojeni k Wi-Fi. Pro usnadnění můžete předpokládat, že průměrný uživatel spotřebuje kolem 1000 až 1500 MB za měsíc. Pokud využíváte mobilní internet intenzivně, měli byste zvolit balíček 2000 nebo 3000 MB nebo možná i více. U svého současného operátora si často můžete ověřit, kolik MB v průměru využíváte.
Pokud používáte 4G nebo 4G+, data budou zpracována rychleji. To znamená, že za stejnou dobu spotřebujete více dat než s připojením 3G. 4G nevyužívá více dat než 3G, ale protože funguje rychleji, za stejnou dobu se zpracuje více dat. Pokud máte připojení 4G, často to znamená, že máte větší spotřebu dat než na jakou jste zvyklí u 3G.
Odpověď:
Krátká odpověď: Odstraňte z telefonu aplikace, fotografie a videa.
Detailní odpověď: Telefon má dva různé typy paměti: vnitřní paměť a operační paměť (také nazývanou RAM). Vnitřní paměť ukládá soubory, jako jsou fotografie a aplikace. Aktivní procesy jsou dočasně uloženy v operační paměti. Operační paměť například umožňuje spouštět aplikace.
Pokud obdržíte zprávu, že je vaše paměť plná, jedná se ve skutečnosti vždy o vnitřní paměť. Je to proto, že v telefonu je příliš mnoho souborů. Příklady velkých souborů jsou fotografie, videa a aplikace. Pokud je vnitřní paměť plná, budete muset smazat soubory z telefonu. Můžete také přenést soubory, jako jsou fotografie a videa, do počítače a poté je odebrat z telefonu, abyste o ně nepřišli. Pokud je v telefonu slot pro SD kartu, můžete také vložit SD kartu. To vám umožní přesunout soubory z vnitřní paměti na SD kartu a získat tak více místa v telefonu.
Pokud se vám paměť pokaždé rychle zaplní, stojí za to zkontrolovat nastavení fotoaparátu. Pokud je zapnuto HDR, znamená to, že se ukládají dvě varianty každé fotografie. Proto se vnitřní paměť vašeho telefonu zaplní mnohem rychleji. Pokud toto nastavení vypnete, ušetříte spoustu místa! Můžete také nastavit kvalitu fotek a videí o něco nižší, takže zaberou méně místa.
Odpověď:
Pokud se váš telefon nepřipojí k síti 3G nebo 4G, může to mít několik důvodů.
Možnost 1: pouze slot SIM 1 je vhodný pro připojení 3G/4G
Je možné, že pouze jeden ze dvou slotů SIM je vhodný pro připojení 3G nebo 4G. V tomto případě můžete problém vyřešit vložením SIM karty, kterou chcete používat pro 3G internet, do slotu pro SIM kartu 1. Poté můžete zkontrolovat, zda jsou vaše nastavení APN správná. Tato nastavení se u jednotlivých operátorů liší a lze je upravit prostřednictvím nabídky nastavení.Možnost 2: připojení se ztrácí
Ztrátu připojení je často možné napravit vypnutím automatického vyhledávání sítě. Poté můžete ručně nastavit požadovanou síť pomocí „mobilních dat“ v nabídce nastavení a podívat se na síťové operátory.Odpověď:
Pokud třikrát zadáte nesprávný PIN kód, budete muset zadat PUK kód. Pokud jste tento PUK kód ztratili, můžete to vyřešit následovně. PUK kód si můžete vyžádat osobně u svého operátora. Je také možné kontaktovat zákaznický servis vašeho operátora. Z důvodu ochrany osobních údajů neznáme PUK kód ani jiné osobní údaje u vašeho operátora. S tím vám bohužel nemůžeme pomoci.
Odpověď:
Všechna zařízení prodávaná na našem webu jsou odemčená. To znamená, že můžete používat veškeré telefony se SIM kartou libovolného poskytovatele. Ujistěte se, že SIM karta má správnou velikost. Můžete si z našeho webu objednat telefon bez SIM karty a používat v něm vaši stávající SIM kartu bez problémů.
Odpověď:
Vnitřní paměť vašeho zařízení je omezená. Když je úložný prostor plný, nemůžete pořizovat žádné nové fotky ani stahovat další aplikace a také se zpomalí vaše zařízení.
Do slotu pro paměťové karty vašeho zařízení můžete vložit microSD kartu, pomocí které můžete rozšířit úložný prostor o určitý počet gigabytů. Maximální kapacita rozšíření se u jednotlivých zařízení liší.
Odpověď:
Při instalaci aplikací se mohou do telefonu dostat viry. Vzpomeňte si například na aplikace vytvořené za účelem podvodů nebo krádeží dat. Abyste se ujistili, že nestahujete viry, proveďte následující opatření. Nejprve se pečlivě podívejte na názvy aplikací a počet stažení. Pokud má aplikace tisíce stažení a dobrou zpětnou vazbu, je mnohem spolehlivější a riziko je nižší. Stahujte pouze z oficiální služby Play Store. Chraňte svůj smartphone před viry pomocí softwarového balíčku Avira Antivirus Security PRO.
Odpověď:
Pokud telefon již nějakou dobu používáte, je možné, že se stane pomalejším. To může mít několik příčin. Pokud je otevřeno příliš mnoho aplikací, telefon toho hodně zpracovává a potřebuje velkou část paměti RAM. Může se také stát, že je úložný prostor téměř plný, protože v telefonu je uloženo mnoho souborů a aplikací. Odstraňte některé soubory a vytvořte více úložného prostoru, což zrychlí telefon. Doporučujeme také telefon každý týden vypnout a znovu zapnout. Tím se ukončí aplikace, které běží na pozadí.
Odpověď:
Zabraňte poškození zařízení používáním příslušenství, jako je ochrana displeje nebo pouzdro. Ty zabrání poškrábání. Ochrana displeje je neviditelná ochranná fólie, kterou můžete přilepit na displej. Pouzdra mají mnoho tvarů a velikostí: Existují pouzdra, která chrání zadní část zařízení, a pouzdra, která zakrývají celé zařízení.
Odpověď:
Při intenzivním používání se baterie rychle vybijí. Výdrž baterie můžete zlepšit tím, že budete věnovat pozornost několika věcem. Zavírejte aktivní aplikace a pravidelně restartujte mobilní telefon. Tím se ukončí aplikace běžící na pozadí, které snižují výdrž baterie! Pozor si dejte také na nastavení, jako je GPS, NFC, Bluetooth nebo automatická synchronizace. Pokud tato nastavení nepoužíváte, vypněte je. Displej mobilního telefonu často spotřebovává nejvíce energie: Snížením jasu můžete rychle a snadno energii ušetřit!